A autoestima é un sentimento de valía persoal que percibimos e construimos de nos mesmos a través de:
- autoconcepto, autorespeto, autocoñecemento, autoaceptación e autovaloración.
Cómo transmitir mensaxes sen dañar a súa autoestima:
- Evita etiquetas e especifica.
- Emprega o “Eu” en vez do “Ti”.
- Evita comparacións
- Ensina que o Erro é parte da aprendizaxe.
- Sé clar@ e ofrece alternativas.
- Reforza o vínculo afectivo
- Reforza o positivo antes e despóis dunha crítica.
- Se coherente e evita mensaxes contradictorios.
- Fala dende os feitos non dende as emocións.
Efecto pigmalión: a importancia de como alentamos sen frear o seu potencial. Creer e confiar nos nosos fill@s.
A importancia que ten mellorar e coidar da nosa autoestima como referentes adultos e consellos para conseguilo:
- Validarnos
- Ser realistas sen tantas expectativas
- Autocoidado
- Bo diálogo interno
- Delegar e pedir axuda
- Reforzar nosa red de apoio
- Priorizar a conexión emocional cos nosos fillos. Tempo de calidade.
- Practica da gratitude e recoñecemento
- Ser consciente da túa influencia como modelo de referencia
A importancia de mostrarnos vulnerables, emocionarnos durante sua infancia e adolescencia.
Tipos de autoestima: Baixa, equilibrada e excesiva.
Ferramentas para mellorar a autoestima:
- Estimular iniciativas e creatividade.
- Vínculo estable (Apego seguro)
- Buscar solucións de forma conxunta e escoitar as súas opinións.
- Responsabilizarlles
- Darlles autonomía e confianza
- Recoñecer os seus logros e valorar seu esforzo
- Realizar críticas constructivas
- Apoio para conseguir as súas metas
- Empatizar
- Manter contacto físico a diario (apertas)
- Transmitirlles de forma adecuada e controlada as emocións que nos transmiten
- Compartir as propias emocións
- Escoita activa
- Reforzar con actividades que lles motiven e apaixonen
- Ofrecerlles novas oportunidades de facer actividades
- Validar as súas emocións e sentimentos
- Fomentar a toma de decisións adaptadas o seu desenvolvemento
- Ser exemplo e axudar no fracaso
- Darlle ferramentas para solucionar seus problemas.
Favorecer seu sistema de valores.
- Ser os seus modelos e referentes
- Mostrar amor e cariño
- Promover as súas relacións sociais.
- Actuar como factor de protección ante conductas negativas como as adiccións
-A importancia das súas actividades de lecer e tempo libre. As que lles gusten e servan para que recarguen, socialicen e disfruten. Que as escollan eles, e podan decidir cambiar ou probar novas.
Evitar ameazar con quitarlles das actividades que lles gustan por baixar rendemento académico
No hay comentarios:
Publicar un comentario